sobota, 11 czerwca 2011

Sezonowa sałatka z bobem

Kiedy tylko pojawia się bób, pierwsze parę razy jem go tylko z solą i masłem. Potem zaczynają się różne wariacje na jego temat. Tym razem proponuję lekką sałatkę z bobem, rukolą, pomidorami, grillowaną papryką i świeżymi ziołami z pachnącym, cytrynowo-czosnkowym sosem. Sałatkę podawałam z grzankami z kozim serem i tymiankiem. Pyszna przekąska w sam raz na lunch w upalny dzień.


Składniki:
(dla dwóch osób)
  • 30 dg świeżego bobu
  • 1 pomidor
  • dwie garści rukoli
  • pół zgrillowanej papryki na przykład żółtej (jeżeli nie mamy pod ręką grilla możemy paprykę upiec w piekarniku)
  • świeże zioła: tymianek, oregano, bazylia, koperek, szczypiorek
  • oliwa z oliwek
  • skórka i sok z połówki cytryny
  • sól, pieprz
Wykonanie:
  1. Bób dokładnie myjemy i gotujemy przez 10 minut w lekko osolonej wodzie (ma być lekko twardawy). 
  2. Studzimy i obieramy ze skórki.
  3. Pomidora kroimy w ćwiartki (ja zawsze obieram pomidora ze skóry). Rukolę myjemy i rwiemy na mniejsze kawałki. Paprykę kroimy w paseczki.
  4. W słoiku lub shakerze mieszamy składniki sosu: świeże zioła, oliwę, skórkę i sok z cytryny oraz sól i pieprz.
  5. Bób, rukolę, pomidora i paprykę mieszamy w misce, polewamy sosem.
Smacznego!

1 komentarz:

  1. Ja mam ten problem, że jak pojawi się bób, to nie potrafię się powstrzymać i zjadam każdą ugotowaną ilość i do sałatki już nic nie zostaje... ;) Ale w tym sezonie muszę w końcu zrobić jakąś sałatkę z jego udziałem. Twoja bardzo mi się podoba. http://wlodarczyki.net/mopswkuchni/

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...