niedziela, 20 października 2013

Idealny flapjack

Tym razem mowa o tradycyjnym brytyjskim batoniku owsianym (flapjack w USA to nazwa grubego naleśnika). Główne składniki, poza płatkami owsianymi to masło i cukier.  Jak na tradycyjne potrawy przystało jest kilka, jak nie kilkanaście wersji flapjacka. Sama postanowiłam poszukać przepisu idealnego. Efekty poniżej :)



Proste, kilku-składnikowe przepisy mają to do siebie, że o efekcie końcowym często decydują detale.
Dlatego w tym przypadku nie warto stosować zamienników (Golden syrup można często dostać w sklepach typu Kuchnie świata) i dobrze jest precyzyjnie odmierzyć składniki. Przygotowując ten przepis opierałam się na artykule How to cook a perfect flapjack.

Składniki:

  • 1,5 kostki masła (300 g)
  • 75 g brązowego cukru demerara
  • 6 łyżek Golden Syrup -użyłam takiego
  • 450 g płatków owsianych błyskawicznych
  • 1/4 szklanki rodzynek (mój dodatek, można pominąć)
  • 1/4 szklanki sezamu (mój dodatek, można pominąć)
Wykonanie:
  1. Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni.
  2. Na patelni rozpuszczamy masło, cukier i Golden Syrupu. 
  3. W misce mieszamy płatki, rodzynki i sezam, zalewamy płynną masą. Mieszamy do połączenia składników.
  4. Prostokątną blaszkę wykładamy papierem do pieczenia i rozsmarowujemy równo masę.
  5. Pieczemy 25 minut jeżeli chcemy bardziej miękką wersję i 30 minut dla bardziej chrupiącej (uwaga, żeby flapjack nie przyrumienił się za bardzo w piekarniku).
  6. Wyjmujemy i studzimy. Dopiero kompletnie zimny flapjack nadaje się do krojenia i wyjęcia z blaszki.
Smacznego!



1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...