wtorek, 23 sierpnia 2011

Pizza bianca z pomidorkami cherry i boczkiem

Bianca w wersji rzymskiej czyli bez żadnego sosu na spodzie. Ciasto na pizzę robiłam według mojego ulubionego,  niezawodnego przepisu, tym razem trochę grubiej je rozwałkowałam. Farsz prosty, ale dosyć treściwy: soczyste pomidorki, pięknie podpieczony boczek, tarty parmezan, a całość doprawiona świeżo mielonym pieprzem i solą i skropiona oliwą z oliwek z dodatkiem ziół i czosnku. Obowiązkowo z zielonym akcentem w postaci roszponki czy rukoli.





Składniki: (na 1 dużą pizzę - dla dwóch osób)
Ciasto wg tego przepisu z 1/2 składników
farsz:
  • 10-12 pomidorków cherry
  • 5-6 plasterków wędzonego boczku
  • świeżo mielona sól i pieprz
  • tarty parmezan lub inny żółty ser (opcjonalnie)
  • oliwa z oliwek z dodatkiem ziół i czosnku (lub inna ulubiona)
  • roszponka lub rukola
Wykonanie:
  1. Gotowe ciasto rozwałkujemy na ulubiony kształt (ja tym razem zdecydowałam się na prostokąt) i lekko smarujemy oliwą.
  2. Na spodzie układamy plasterki boczku i pomidorki cherry, przekrojone na pół, skórką do dołu.
  3. Całość zapiekamy około 15 minut, uważając by farsz się nie podpiekł za mocno.
  4. 5 minut przed wyjęciem możemy posypać pizzę tartym serem (opcjonalnie).
  5. Po upieczeniu posypujemy roszponką lub rukolą.
  6. Osobiście lubię, jak każdy już na talerzu sam doprawia i skrapia sobie oliwą pizzę, ale oczywiście można to zrobić przed podaniem (uwaga boczek jest dosyć słony, więc bądźmy ostrożni z solą).
Gotowe, smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...